La botiga virtual
Ens centrem ara dins el tipus de comerç
B2C, que és un dels més habituals per als consumidors/ores. Les
botigues virtuals ens permeten realitzar compres a qualsevol hora del dia sense desplaçar-nos i també multipliquen la quantitat i varietat de productes al nostre abast.
Per a les empreses, el manteniment d'un lloc web és un cost relativament baix en comparació amb els beneficis de la publicitat a través d'Internet i la millora de la competitivitat dels productes. Tot i així, el comerç electrònic ha de fer front a les reticències per part del client/a, que en general pot desconfiar en la qualitat del producte, que en el moment de la compra és intangible, així com en els métodes de pagament en línia.
Conéixer els
elements i funcionament d'una botiga virtual ens ajudarà a fer compres més segures:
- Catàleg: estructurat per categories, tipologies o famílies, per tal de facilitar la navegació, el catàleg ens mostra els productes que podem adquirir, amb les seves característiques.
- Cercador: permet fer una cerca per nom de producte o categoria, de manera que ens estalviem la navegació dins del catàleg.
- Carretó: un cop hem trobat el producte que desitgem adquirir, el seleccionem per dipositar-lo al carretó. Podrem afegir altres productes i comprovar la suma total abans de realitzar efectivament la compra.
- Mitjans de pagament: les botigues virtuals en general admeten diferents tipus de pagament, com veurem més endavant.
- Seguiment de comandes: informació sobre l'estat de la comanda, per exemple per saber si el producte ja ha estat enviat per correu postal.
Darrera modificació: dimarts, 5 de gener 2016, 15:00