Vés al contingut principal
Inici

Banca en línia

Currency Euro, autoria: Webdesigner depot

Les entitats bancàries també treuen profit dels avenços de la societat de la informació per a la millora dels serveis als seus clients/entes.

En aquest cas, trobem també conceptes que poden ser confosos, la banca en línia o per Internet és el conjunt d'eines que ofereix una entitat bancària per tal que els i les clients realitzin operacions bancàries a través d'Internet. D'altra banda, la banca electrònica inclou, a més a més dels serveis que es poden realitzar per Internet, altres operacions que es fan via els caixers automàtics o per telefonia fixa i mòbil.

Algunes de les operacions que es poden realitzar per Internet són:
  • Consulta dels saldos i moviments dels comptes.
  • Consulta dels moviments de targetes de crèdit i de dèbit.
  • Consulta de les condicions i l'estat dels diferents contractes signats amb l'entitat (crèdits, hipoteques, fons d'inversió, fons de pensions entre altres).
  • Recàrrega de mòbils
  • Recepció de les comunicacions amb l'entitat bancària (enlloc de la correspondència postal).
  • Consulta dels valors de borsa.
  • Gestió de les domiciliacions i transferències bancàries.
  • Pagament de tributs i liquidació d'impostos IRPF.
  • Pagament de matrícules d'universitats i altres centres educatius.

D'una banda, igual que amb l'administració en línia, la banca per Internet aporta avantatges com ara que no està subjecta a limitacions horàries, evita desplaçaments i cues, estalvia certs costos de l'entitat bancària, millora la relació amb els clients/entes, ja que pot presentar la informació amb més transparència, així com oferir productes i serveis més personalitzats.

De l'altra, algunes de les barreres són similars, ja que no tota la població té accés o coneixement sobre els serveis de la banca en línia, que per alguns serveis és necessària la presència física per a algunes operacions i que la intangibilitat dels serveis distancia l'entitat bancària dels seus clients i clientes. Però de nou, la principal reticència es troba en la desconfiança en els mecanismes que es poden emprar per mantenir la confidencialitat i seguretat de les dades.

Captura Caixa GironaPer superar aquestes barreres i donar a conèixer millor els seus serveis, alguns bancs i caixes han preparat demostracions per veure el funcionament i les mesures de seguretat que s'hi apliquen.



Darrera modificació: dimarts, 5 de gener 2016, 15:00
loader image