loader image
Vés al contingut principal
Inici

Els espais de la família, l'empresa, l'escola, l'administració pública.

BeOS_people.png

Tot i que les amenaces i riscos que poden impactar en qualsevol d'aquests espais (la llar, l'empresa, el centre educatiu, els àmbits de l'administració pública) no són gaire diferents, prendre aquests com a referència ens aporta una perspectiva diferent de la mateixa problemàtica, per les diferents conseqüències que poden esdevenir de la seva desprotecció:

La família:

Com a concepte, és molt important i es tracta d'una institució que cal que estigui especialment protegida.

És l'espai de referència de les persones, l'esfera més íntima i de la qual cal tenir una especial vigilància. La dependència entre els seus membres i les relacions que s'hi estableixen és molt significativa i és habitual que tots els membres d'una família s'hi vegin afectats quan qualsevol d'ells presenta o pateix un problema. D'aquesta manera, cal tenir en compte que els riscos i vulnerabilitats que poden afectar a un membre d'una família, impactaran de forma negativa sobre la resta dels components. Per això, cal prendre la família -considerant tots els seus components- com a una unitat que cal protegir o a la qual cal ensenyar a protegir-se.

Tot el sistema familiar en sortirà beneficiat.

L'empresa:

Avui en dia són poques les empreses que no tenen una forta relació amb les TIC.

Les més petites, en la seva major part, han incorporat sistemes de pagament relacionats amb les tecnologies, sistemes de registres del seus productes, de les seves vendes, facturació, comptabilitat, etc. Pel que fa a les mitjanes o grans empreses, la seva relació amb la tecnologia incorpora també els àmbits productius, de gestió, de difusió i comunicació, d'estratègia comercial, etc.

Tot un conjunt de recursos el funcionament del qual depèn en un alt grau de les tecnologies. Cal, per tant, dissenyar estratègies de prevenció de danys.

L'escola:

Amb la progressiva introducció de les tecnologies a l'aula, la major part de les comunitats educatives han incrementat la seva relació amb les TIC (també anomenades TAC). En aquest sentit, cal destacar que l'alumnat i el professorat que fa servir aquestes eines és cada vegada més nombrós. Per això, cal tenir en compte totes les possibles repercussions d'aquests canvis i prendre mesures per tal que la comunitat educativa estigui protegida, des de tots els punts de vista: des de la gestió dels recursos educatius i de la pròpia escola, fins a la gestió de la informació, les dades personals, els continguts educatius, les plataformes educatives i les aules virtuals, etc.

L'administració pública:

La ciutadania espera dels seus governants la major diligència en la protecció de les dades i la informació, i en la seva interacció amb la ciutadania. La responsabilitat que tenen els tècnics i els governants de les administracions locals i generals és alta.

No només han de garantir els drets de la ciutadania, sinó a que a més a més, tenen l'obligació de protegir-los, informar-los i prevenir qualsevol acte (que per acció o omissió) els perjudiqui.

Al mateix temps, les administracions públiques s'han compromès a incorporar les noves eines que la societat de la informació proporciona, per tal de facilitar a la ciutadania i a les empreses (petites, mitjanes i grans) la gestió dels seus drets i deures.
Darrera modificació: dimarts, 5 de gener 2016, 15:00