El suport tecnològic a les tasques de gestió i administració de les entitats, en el nostre ordinador, de forma local.
Tota entitat precisa dur a terme diferents tasques de gestió i administració per tal d'aconseguir els seus objectius.
Els
paquets d'ofimàtica o paquets d'aplicacions d'oficina són grups d'aplicacions integrats per programes informàtiques que resulten adients per tal de dur a terme aquestes tasques.
La gran majoria incorporen:
- Aplicacions de
processador de textos que resulten adequades per a realitzar escrits, projectes i similars.
- Aplicacions de
full de càlcul. Son molt útils per tal de calcular pressupostos, realitzar factures (de forma molt senzilla i elemental) i per a portar la comptabilitat bàsica de l'entitat.
- Un
sistema gestor de base de dades que ens permetrà gestionar informació classificable (com ara les dades de les sòcies de l'entitat)
- Un
programa de presentacions que ens permetrà exposar de forma sintètica i molt visual els projectes, idees o línies de treball.
- Un
editors de gràfics que ens ajudarà a tractar imatges i grafismes.
Altres aplicacions complementàries:
- Un
client de correu electrònic: uns sistema que ens permet gestionar de forma confortable el correu i classificar-lo en carpetes i/o a través de converses.
- Una
agenda, que, en format electrònic, ens pot ajudar a gestionar els nostres compromisos, cites, reunions, etc.El programari lliure:
Aquestes i d'altres eines estan disponibles en
programari lliure, que ofereix llibertat a les usuàries i usuaris per executar, copiar, distribuir, estudiar, modificar i millorar el programari. Algunes d'aquestes utilitats són:
-
OpenOffice:
-
Mozilla Thunderbird: un gestor de correu electrònic.
-
Gimp: un programa pel tractament d'imatges.
Hi ha moltes més i us convidem a entrar en el
fòrum de recursos de l'aula per a completar aquest llistat.