El decàleg de l'etiqueta a la xarxa.
1- S'ha d'identificar clarament el remitent i el destinatari del correu electrònic.
2- No s'ha d'assumir que els missatges són privats, ja que pot ser que altres persones puguin accedir-hi.
3- No s'han de reenviar els missatges en cadena ni les alertes de virus; els primers no serveixen de res i els segons acostumen a ser falsos.
4- No s'han d'enviar missatges spam (correu brossa), encara que sigui amb finalitat publicitària.
5- Mai no s'ha de contestar un missatge que no ha estat sol.licitat.
6- Sempre cal omplir el camp de l'assumpte dels correus electrònics de manera clara i inequívoca.
7- No s'han d'utilitzar majúscules si no és per emfasitzar una paraula. En cas contrari, aquestes s'interpreten com a crits.
8- Va bé fer servir emoticones per a indicar una broma o un estat d'ànim especial, ja que pot estalviar males interpretacions.
9- Cal utilitzar el camp de "còpia oculta" quan s'envia un correu amb més d'un destinatari, excepte si realment es vol que se sàpiga qui el rep.
10- En una comunicació en temps diferit, no s'ha d'enviar mai un missatge sense especificar a quin es contesta. El millor és copiar una part de l'original a la resposta.
Darrera modificació: dimarts, 5 de gener 2016, 15:01