Tema | Nom | Descripció |
---|---|---|
Introducció. | Benvinguts al curs d'Iniciació a la Informàtica.
Partint del coneixement de l'ordinador ens endinsarem dins l'escriptori per conèixer el ratolí i el teclat, els quals ens acompanyaran en aquesta nova aventura del tractament de text i del món d'Internet. Som-hi doncs ? |
|
Tema 1 | L'ordinador | Actualment, una gran part de les nostres activitats - lleure o feina - es duen a terme amb l'ajuda dels ordinadors, i dels seus programes informàtics. |
El maquinari | El maquinari d'un ordinador és el conjunt de les seves parts físiques, format per una unitat central de processament(CPU), la memòria i els perifèrics
|
|
El teclat | El perifèric d'entrada d'informació per excel.lència de qualsevol ordinador és el teclat, el qual permet la comunicació entre l'usuari i l'ordinador .
|
|
El ratolí | El ratolí és el perifèric d'entrada que permet moure'ns pel monitor i sel.leccionar-ne una zona.
|
|
Els perifèrics | Podríem definir com a "perifèric" tot aquell dispositiu que, malgrat formar part de l'ordinador, no es troba dins el contenidor principal, més coneguda com a "torre", encara que en el cas dels ordinadors portàtils aquesta definició pugui ser lleugerament diferent.
|
|
Tema 2 | Internet, els orígens. | Com va sorgir Internet?. |
Xarxa de xarxes. | Mirem d'apropar-nos al funcionament d'aquesta xarxa de xarxes, de manera global. |
|
El llenguatge d'Internet. | Internet és una xarxa de milions d'ordinadors d'àmbit planetari, que comparteixen un llenguatge o conjunt de protocols, anomenats genèricament TCP/ IP.
|
|
Com hi accedim? | Però, com tenim accés a Internet? Com transmetem la informació?. Mirem-ho.
|
|
Els navegadors. | Internet és una font pràcticament il.limitada d'informació. El problema recau en el desordre i la gran dificultat per a trobar-hi la informació rellevant.
|
|
Els cercadors. | Per tal de facilitar la tasca de cerca d'informació, s'ha desenvolupat un seguit de programes informàtics que en faciliten la localització, el filtratge i la selecció. |
|
L'estratègia de la cerca. | Els cercadors, a través de la finestra de cerca, ens permeten dialogar-hi per tal d'arribar al nostre destí: la informació. |
|
Internet amb seny. | Mirem a veure què més podem aprendre amb aquesta web?. |
|
Tema 3 | El correu electrònic. | Ray Tomlinson, considerat l'inventor del correu electrònic, trià l'"@" per tractar-se d'un símbol present als teclats però, alhora, que no forma part de cap nom ni és utilitzat ailladament amb sentit propi. |
Donar-se d'alta a un correu electrònic. | Per tal que la gent es pugui posar en contacte amb nosaltres hem d'escollir un proveïdor de correu electrònic i enregistrar-hi una adreça personal. Mirem com es fa. |
|
Enviar i rebre correus. | Una vegada donats d'alta, anem a veure les funcions més bàsiques i principals de qualsevol correu: poder enviar i rebre informació. |
|
El decàleg de l'etiqueta a la xarxa. | Encara que no hi ha un protocol establert de funcionament i reaccions en l'ús del correu electrònic, podem trobar una llista d'accions recomenables. |