Com treballar en xarxa?
Els telecentres que formen una xarxa són els que donen vida i conformen aquest entramat que ha dactuar com a plataforma on es generin dinàmiques participatives. Els diferents telecentres que composen la xarxa han dinteractuar entre ells, ja que és aquesta interacció la que possibilita el manteniment de la xarxa.
El treball en xarxa
tracta de fomentar la comunicació, la formació i la millora de serveis
entre els usuaris/àries, dinamitzadors/ores, i les comunitats que configuren
la Xarxa de Telecentres. El dinamisme permanent de la plataforma que
engloba tots els telecentres és el que permet enriquir-se en capacitats.
La generació dactivitats, lintercanvi i l'emmagatzematge de continguts digitals creen un espai dintercanvi de coneixements i recursos que és el que permet donar i rebre informacions per posar-les en pràctica a cada un dels telecentres repartits arreu del territori català. Per tant, el benefici que pot aportar una xarxa, depèn en gran mesura del grau de participació de cada telecentre.
Cada telecentre genera recursos, dubtes, activitats, entre daltres, que es poden compartir amb els altres telecentres mitjançant la xarxa. En aquest sentit, la Xarxa està encaminada a generar un ambient de participació i ajuda col·lectiva per al coneixement i difusió de les activitats que es generen als diferents telecentres de Catalunya, tot tenint en compte les diferències existents entre les diverses tipologies de telecentre. És així com es pot potenciar la participació de lusuari/ària, ja que les seves activitats poden ser valorades fora del seu telecentre.
La Xarxa de Telecentres de Catalunya comparteix un espai virtual, un espai on compartir
projectes, dubtes, eines, debats, entre daltres, i sempre amb lobjectiu
dafavorir el ciutadà/ana que utilitza el telecentre.