Què és una xarxa de telecentres?
Com heu vist en els apartats anteriors, un telecentre pot ser un lloc molt dinàmic i un recurs molt valuós per al seu entorn geogràfic immediat. La tasca que pot desenvolupar un sol telecentre és rica però, per això mateix, les possibilitats es multipliquen si aquesta feina es fa de
manera compartida.
Hem de pensar que el dinamitzador/ora de vegades no pot donar resposta a totes les necessitats que detecta i que sovint necessitem compartir els nostres dubtes per poder trobar solucions. D'altra banda, si nosaltres tenim recursos o experiència en determinades àrees, podem posar-les a disposició dels altres perquè sen puguin beneficiar. I també, en formar part duna
xarxa organitzada, es pot garantir que els equipaments i recursos siguin equivalents en tots els telecentres, així es minimitza el risc de reproduir desigualtats socials i territorials.
És per això que els telecentres s'acostumen a organitzar en xarxes, és a dir que, a més de la seva identitat individual, en tenen una de compartida com a membres dun grup que treballa de manera no jeràrquica sinó creant relacions en múltiples direccions segons les necessitats. És important comprendre que la xarxa de telecentres no la fan les connexions a Internet, ni tan sols els recursos «penjats» en un web, sinó la participació dels seus membres, la comunicació, el treball i el suport mutus.
Així doncs, els telecentres tenen una doble existència: una de física o
territorial i una altra de
virtual o en línia. En la primera, la preocupació principal és la detecció de necessitats dins lentorn local i la creació de recursos per donar-hi resposta. En la segona, es poden crear col·laboracions amb altres telecentres independentment de la proximitat física, per compartir interessos i projectes.
Per al dinamitzador/ora, la pertinença i participació activa en aquesta xarxa és alhora un recolzament i una responsabilitat. És un recolzament perquè significa que no fa la seva tasca sol, sinó que pot trobar referents i exemples o demanar consell i ajut, i és també, una responsabilitat perquè la xarxa funciona gràcies a la participació de tothom i el nostre telecentre existeix com a resultat de lestabliment daquesta xarxa i, per tant, la nostra aportació és imprescindible perquè lestructura que ens dóna suport continuï funcionant.
Darrera modificació: dimarts, 5 de gener 2016, 15:00