loader image
Vés al contingut principal
Inici

Quina és la funció del dinamitzador o dinamitzadora?

Les persones encarregades dels telecentres teniu un paper fonamental en la tasca diària de dinamitzar el telecentre, ja que sou vosaltres els que coneixeu els usuaris/àries i dueu a terme les activitats. El dinamitzador/ora és la persona encarregada de guiar i dotar a l’usuari/ària d’unes eines tecnològiques bàsiques. Serà la persona encarregada d’apropar a l’usuari/ària a la xarxa, i de guiar-los en la seva utilització.


El dinamitzador/ora ha d’intentar potenciar i assegurar la participació de tots els usuaris/àries que passin pel telecentre. Per aquest motiu, el dinamitzador/ora ha de conèixer la realitat del seu entorn immediat, i de l’entramat associatiu del barri on està ubicat el telecentre. Ha d'intentar conèixer la realitat del barri i, d’aquesta manera, coneixerà l’entramat per on es mouen els usuaris i usuàries del telecentre.

El dinamitzador/ora sempre ha de tenir present que les TIC s’han d’utilitzar com una eina de millora personal, però sempre tenint en compte que han d’estar englobades dins d’ un context sociabilitzador,i mai no seran una finalitat en si mateixes.

El dinamitzador/ora necessita tenir al seu abast les eines i el programari necessaris per a dur a terme la tasca diària del telecentre. D’aquesta manera, podrà difondre àmpliament la societat de la informació i afavorir-ne l'accés de tots i totes, creant continguts i activitats adequats i significatius, i oferint una formació accessible per a tots els usuaris i usuàries, amb especial atenció als grups més propensos a ser exclosos dels beneficis de la societat de la informació.

El dinamitzador/ora de cada punt ha de ser sensible a cada tipus de realitat social i ha de detectar les necessitats de les persones que utilitzin el seu telecentre. Es poden desenvolupar tallers monogràfics de curta durada que permetin oferir itineraris amplis i flexibles a les diverses realitats existents al telecentre.


Ha de saber donar, sempre responent a les necessitats, estris i continguts formatius i divulgatius de les TIC. És important que el dinamitzador/ora del telecentre posi a l’abast de la ciutadania un conjunt de recursos i informacions útils per a la seva vida diària, ja sigui per a la recerca de feina, les consultes a Internet, els tràmits en línia, entre d’altres.

La programació de les activitats ha d'anar encaminada a generar un ambient de participació i ajuda col·lectiva entre els mateixos usuaris/àries del telecentre.

El manteniment de la comunicació entre els diferents telecentres d’una xarxa fa mantenir desperta la motivació dels usuaris/àries i dels dinamitzadors/ores mateixos. És molt important, a l’hora d’intercanviar experiències, donar i rebre informació, en resum: establir unes vies de comunicació que permetin la creació d'una xarxa i l'aprofitament de coneixements i/o experiències.


Una de les principals tasques del dinamitzador/ora és generar dinàmiques destinades a crear participació al recurs implantat en un territori concret: el telecentre. La tasca per dinamitzar el telecentre ha de girar a l'entorn de dos vessants: la programació d’activitats al punt (objectius, relació amb entitats del barri, entre d’altres), i la participació a la xarxa (enriquiment a l’hora de trobar i oferir recursos).

Darrera modificació: dimarts, 5 de gener 2016, 15:00