loader image
Vés al contingut principal
Inici

Què és un telecentre?

Un telecentre és un punt públic d’accés a Internet (PIAP) amb tasques de divulgació i formació per minimitzar el risc de fractura digital.

Per definició, un telecentre és un espai habilitat per acollir PC, programari i perifèrics i que compta amb la figura d’un dinamitzador/ora que dóna accés a Internet a la ciutadania, i realitza tasques d’orientació, formació i suport.

És un espai d’accés a les noves tecnologies públic i gratuït. És un lloc de treball comú on els usuaris i usuàries disposen d’infraestructura i persones que els donaran suport en els àmbits formatius, professionals i personals. La infraestructura i les persones encarregades del telecentre utilitzen les tecnologies de la informació i la comunicació com a eina de lluita contra l’exclusió social, promovent activitats que promoguin l’autoorganització i l’adquisició de capacitats socials dels usuaris/àries que utilitzin el servei.


El telecentre ha d’estar dotat de la infraestructura necessària per albergar a tots els usuaris i usuàries que el visitin. Atesa la important funció educativa que han de desenvolupar els telecentres, és molt important posar a la disposició del personal dinamitzador i dels usuaris/àries el material i el programari formatiu adient per al desenvolupament i l'evolució de la seva formació.

El telecentre ha d’estar dotat de tot el material necessari per permetre la formació, especialització, reciclatge i innovació en temes específics i genèrics de les TIC als dinamitzadors/ores, entitats i usuaris/àries, minimitzant així el risc d’exclusió social.


Hem de tenir en compte que cada telecentre està ubicat en un espai diferenciat. Per tant, hem de partir de la base que la filosofia inicial és la mateixa, però que cada telecentre tindrà un desenvolupament diferent, ja que respondrà al tipus d’entitats que s’estructuren al seu entorn, al tipus d’usuaris/àries, entre d’altres.

Darrera modificació: dimarts, 5 de gener 2016, 15:00