loader image
Vés al contingut principal
Inici
Un espai per a plantejar les Preguntes Més Freqüents.

Navegueu pel glossari utilitzant aquest índex

Especial | A | B | C | Ç | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | TOTES

N

Qüestió:

No es mostra el certificat a l'hora de fer un tràmit. Què he de fer?

(Darrera edició: dimarts, 3 d’agost 2010, 14:50)
Resposta:

Si al intentar fer una signatura amb el vostre idCAT us dóna un error pot ser per diversos factors.

Primer de tot, haureu de comprovar que el certificat estigui ben instal·lat. Per això, heu de seguir els passos descrits a la FAQ: "Com puc provar si el meu certificat està instal·lat correctament al navegador?"

En el cas que el certificat estigui ben instal·lat i no pugueu signar, haureu de comprovar si, en el moment de la signatura, apareix a la finestra del navegador (sota la barra d'adreces d'Internet), una barra de color groc, fent referència a la instal·lació del FormSign.

Si apareix aquesta, haureu de clicar sobre ella per a baixar els components necessaris. Després d'això, haureu de tancar el navegador, tornar a obrir-ho i provar a fer la signatura del tràmit.


Qüestió:

No es mostra el certificat digital a l'hora de fer un tràmit. Què he de fer?

(Darrera edició: dimarts, 3 d’agost 2010, 13:36)
Resposta:
En aquest cas, caldria que comproveu la correcta instal·lació del programari i eines necessàries per a l'ús dels certificats digitals de CATCert, verificant que s'han seguit els passos detallats al següent enllaç. Posteriorment, accedir a realitzar la prova de signatura o el test de validació de CATCert (en el segon cas es comprovaria també la vigència del certificat). En cas que tingueu resultats satisfactoris en les anteriors comprovacions, podeu garantir el correcte funcionament i instal·lació del vostre certificat digital i podeu tornar a provar a fer el tràmit. En cas contrari, accediu al formulari de contacte i empleneu les vostres dades i la incidència amb la que us heu trobat.

Qüestió:

No trobo o no recordo els codis pin i/o puk del meu certificat digital. Què he de fer?

(Darrera edició: dimarts, 3 d’agost 2010, 13:36)
Resposta:
En cas que hagueu bloquejat el codi pin del vostre certificat (després de tres intents erronis), caldrà desbloquejar-ho, amb el codi puk, seleccionant l'opció corresponent a l'apartat "testimoni" des de l'utilitat de gestió de testimonis (accedir a aquesta a través del menú Inici - Tots els programes - CATCert - Gestor de testimonis). En cas que no recordeu o no pugueu trobar el codi puk del certificat, haureu de contactar amb el responsable de servei del vostre ens per a que es tramiti la revocació i la nova emissió del vostre certificat digital.