Aquest curs autoformatiu recull els materials del curs que es va realitzar el 20/3/2020. A les pàgines del curs hi apareix la data de la seva darrera modificació.
Si trobeu contingut desactualitzat o enllaços trencats us agrairem que ens ho notifiqueu a oficina.tecnica@coletic.coop per a fer-ne la correcció.
Actualment, aquest curs no està acompanyat per cap tutora i el seu assoliment no serà certificat.
Les TIC són motor de democratització, d’expressió ciutadana i de progrés econòmic i social. Però també cal afavorir un debat pausat i reflexiu sobre la influència de les tecnologies digitals en les nostres vides, en la societat, especialment des del punt de vista ètic i humanista. Aspectes com el dret a la privacitat, la responsabilitat en l’ús de la intel·ligència artificial, o el dret a la identitat digital són algunes de les qüestions que avui són en el centre del debat.
Com seguim defensant els drets humans i les llibertats fonamentals en les noves circumstàncies de l’era digital?
El curs té l'objectiu de contribuir a aquest debat global. Per fer-ho, s'estructura de la següent manera:
Un bon nombre d’institucions ha desenvolupat, o ho està fent, iniciatives de construcció de drets digitals i codis ètics digitals. Les pioneres són entitats no governamentals sense afany de lucre i agrupacions de professionals, com també entitats de recerca en drets digitals. També hi ha iniciatives d’estats, de la Unió Europea i de ciutats, d’organitzacions internacionals, d’agrupacions de juristes i d’empreses.
Aquestes wikis col·laboratives contenen el marc de referència de la Carta catalana per als drets i les responsabilitats digitals.
Contribuïu a la Carta editant aquesta documentació: podeu fer-hi comentaris i propostes d'esmena, i afegir-hi d'altres iniciatives que considereu rellevants.
Iniciatives que aporten el marc de referència.
Diversos treballs, arreu del món, han fet un exercici exhaustiu i rigorós de recerca i recull de drets i responsabilitats digitals.
Altres iniciatives que s’han tingut en consideració a l’hora d’orientar els continguts de la Carta.