Mòdul 2: Introducció al Web 2.0 (Setmana del 8 al 14 de juny)
- Introducció a la Web 2.0: Què és la Web 2.0? Què aporta? És únicament filosofia o marca? Per què són importants els continguts digitals?
- La revolució en la comunicació corporativa:
§ Canvis en la concepció de la comunicació corporativa amb el client/usuari: The Cluetrain Manifesto www.cluetrain.com
§ Comunicació interna: el valor dels blocs.
§ Comunicació externa: xarxes socials.
- Tot és al núvol: El concepte de “Cloud Computing”
- UGC i UCC: Contingut generat per l’usuari d’Internet
- Col·laboració en línia: Pot un equip realitzar el seu treball sense estar al mateix espai físic? Wikis, G-docs, G-grups, G-calendar...
- Visibilitat al web: Introducció a la optimització de la visibilitat utilitzant cercadors (SEO, SEM)
- La importància del rastre audiovisual: Àlbums virtuals de fotografia (PicasaWeb, Flickr), vídeo generat per l’usuari (YouTube, G-video...), presentacions de diapositives (SlideShare), Podcasts...
- Altres eines lliures i gratuïtes d’interès (no són Web 2.0):
* ACTIVITAT final del mòdul: Pràctiques de treball sobre el Web 2.0.