Si el perdo o me'l roben: SUSPENSIÓ |
Si tenim sospita de què ha estat robat o perdut, podem deixar el nostre certificat sense validesa temporalment (com a màxim 120 dies). Per suspendre el certificat digital idCAT hem de trucar al 902 90 10 80, e identificant-nos adequadament. |
Si l'he perdut i l'he retrobat: HABILITACIÓ |
Aquesta és la reactivació del certificat que ha estat suspès, si ja no hi ha dubtes de que hagi estat sostret o perdut (com a màxim dins del 120 dies que pot durar la suspensió). Per habilitar un certificat que hagi estat suspès, hem d'anar en persona a una entitat de registre col·laboradora, amb el nostre document d'identitat. |
Si l'he perdut o me l'han robat i es passen els 120 dies de la suspensió: REVOCACIÓ |
Aquesta és la invalidació definitiva d'un certificat, pot ser quan el període de suspensió ha acabat o si alguna de les mesures de seguretat ha fallat. En el cas que vulguem revocar voluntàriament el nostre certificat, hem d'anar en persona a una entitat de registre col·laboradora, amb el nostre document d'identitat. |
El certificat caduca? |
Els certificats tenen una "data de caducitat". En el cas d'idCAT, el certificat és vàlid durant 4 anys. Un cop passat aquest període deixa de ser utilitzable. |
Si està a punt de caducar: RENOVACIÓ |
Podem renovar el nostre certificat en els 60 dies previs a la data de caducitat, sempre que les dades personals no hagin variat. Per renovar-lo, hem d'entrar al web d'IdCAT i seguir les instruccions. |
Puc modificar les dades del meu certificat? |
Sí, pots canviar les teves dades de contacte, com ara el teu correu electrònic. Per modificar-les, hem d'entrar al web d'IdCAT i seguir les instruccions. |