loader image
Vés al contingut principal
Inici

Partint de la base del pressupost que heu fet en l'anterior activitat, heu d'aconseguir que el pressupost passi a ser una plantilla de pressupost, apte per a reutilitzar-la, amb posterioritat, totes les vegades que vulguem.

Coses a tenir en compte:

  • Deixar totes les caselles preparades amb les fórmules corresponents, però buides de cap mena de resultat.
  • El pressupost ha de tenir un aspecte ben formal.
  • El fitxer l'hem de desar en format plantilla, per a poder ser reutilitzat.
  • Aquelles caselles on apareguin zeros, per que els càlculs, sense valors, donen zero, han d'amagar aquest zero (però han de tenir la fórmula preparada).

Per aconseguir-ho, haureu d’utilitzar la funció SI, de la qual podeu buscar informació al mateix sistema d’ajuda de l’Open Office, però en forma d’exemple, us puc avançar que la fórmula següent:

=SI(K18<>"";K18*B18;"")

Significant les cometes "" ( no res), doncs vol dir que si la casella K18 no és igual al valor de (no res) introduirà el càlcul de K18*B18; i si el valor de la casella K18 és igual a (no res) doncs introduirà l’últim valor abans de tancar el parèntesis (és a dir no res).

Un cop tinguem el pressupost enllestit, buidarem de continguts el pressupost de manera que pugui servir de model de pressupost, el protegirem (tal i com s’explica als apunts, en l’apartat 4.8) per tal de deixar només accessibles, aquelles cel·les que realment serviran per introduir els valors corresponents a cada pressupost (Nom del client, data del pressupost, número, conceptes, quantitats, imports, etc.)

Ja que hem après a fer-ho amb anterioritat, guardarem el pressupost com a una plantilla, per poder-lo utilitzar sempre que vulguem.

A continuació teniu un exemple de com ha de quedar la plantilla.

Accés a un exemple de plantilla de pressupost