Partint de la base del pressupost que heu fet en l'anterior activitat, heu d'aconseguir que el pressupost passi a ser una plantilla de pressupost, apte per a reutilitzar-la, amb posterioritat, totes les vegades que vulguem.
Coses a tenir en compte:
Per aconseguir-ho, haureu d’utilitzar la funció SI, de la qual podeu buscar informació al mateix sistema d’ajuda de l’Open Office, però en forma d’exemple, us puc avançar que la fórmula següent:
=SI(K18<>"";K18*B18;"")
Significant les cometes "" ( no res), doncs vol dir que si la casella K18 no és igual al valor de (no res) introduirà el càlcul de K18*B18; i si el valor de la casella K18 és igual a (no res) doncs introduirà l’últim valor abans de tancar el parèntesis (és a dir no res).
Un cop tinguem el pressupost enllestit, buidarem de continguts el pressupost de manera que pugui servir de model de pressupost, el protegirem (tal i com s’explica als apunts, en l’apartat 4.8) per tal de deixar només accessibles, aquelles cel·les que realment serviran per introduir els valors corresponents a cada pressupost (Nom del client, data del pressupost, número, conceptes, quantitats, imports, etc.)
Ja que hem après a fer-ho amb anterioritat, guardarem el pressupost com a una plantilla, per poder-lo utilitzar sempre que vulguem.
A continuació teniu un exemple de com ha de quedar la plantilla.