Vés al contingut principal
Inici
Un espai per a plantejar les Preguntes Més Freqüents.


Ordenació actual Per l'última actualització descendent Ordena cronològicament: Per l'última actualització canvia a ascendent | Per data de creació

Pàgina:  1  2  3  4  (Següent)
  TOTES

Qüestió:

Quins avantatges té la certificació digital envers altres identificadors digitals com el codi d'usuari i la paraula de pas?

(Darrera edició: dimecres, 22 de setembre 2010, 18:56)
Resposta:
Les identitats digitals són mecanismes tècnics que ens permeten identificar-nos davant dels sistemes informàtics. Hi ha diferents tipologies d'eines de seguretat que poden oferir-nos algunes de les garanties que ofereixen els certificats digitals, però no totes.

D'entre totes les identitats les dues formes més esteses són l'usuari i la paraula de pas i el certificat digital, però les diferències entre ells són notables, anem a analitzar-les:

  • Usuari/Contrasenya:
    • És potser el més conegut, però el seu ús no ve emparat per cap llei.
    • És necessari un nom d'usuari i contrasenya específic per a cada portal o plataforma.
    • És generat unilateralment per cada portal o plataforma, no per una tercera part de confiança.
    • No incorpora cap dada annexa que identifiqui l'usuari.
    • En cas de pèrdua no hi ha mecanismes d'anul·lació de les mateixes.
    • Normalment no incorpora un sistema de caducitat.
    • Es fàcil de capturar si s’enganya a l’usuari amb un portal fals.

  • Certificat digital:
    • Garanteix la identitat d'una persona en un sistema informàtic (portal, aplicació, etc.)
    • Permet realitzar tràmits telemàtics amb plenes garanties tècniques i jurídiques en diferents portals o plataformes.
    • Permet signar documents electrònics amb validesa legal. Els compromisos adquirits per via electrònica s'equiparen als adquirits presencialment.
    • Permet signar correus electrònics.
    • Permet utilitzar un mateix certificat digital per autenticar-se en diferents plataformes i portals.
    • Identifica les dades de l'usuari que l'utilitza: nom i DNI.
    • És generat per un prestador de serveis de certificació reconegut i de confiança.
    • En cas de pèrdua o robatori, es pot suspendre trucant a un telèfon durant les 24 hores del dia.
    • Permet xifrar les comunicacions a Internet, protegint la integritat de la informació tramesa.
    • Està emparat mitjançant la Llei 59/2003 de Signatura Electrònica.

Qüestió:

Puc sol·licitar o renovar el meu certificat digital per Internet i baixar-me'l directament?

(Darrera edició: dimecres, 22 de setembre 2010, 18:54)
Resposta:
No, els certificats no poden baixar-se directament d'Internet sinó que cal seguir un procés per a sol·licitar-los:

Podeu consultar el procés de sol·licitud dels certificats de CATCert per a les administracions públiques catalanes a la FAQ: Què he de fer per a sol·licitar per primera vegada un certificat?

D'altre banda, podeu consultar com obtenir els certificats que l'Agència Catalana de Certificació emet per als ciutadans (idCAT) a través de la FAQ: Què he de fer per a obtenir un certificat digital de ciutadà (idCAT)?

Els darrers (certificats idCAT), però, si que es poden renovar a través de la pàgina web www.idcat.cat si es varen emetre en programari. Si, pel contrari, el certificat va estar emès en suport Clauer, en aquest procés de renovació, es genera una sol·licitud de renovació que haureu de validar a una de les Entitats de Registre idCAT aportant el Clauer original on es va allotjar el certificat.


Qüestió:

Quants certificats digitals pot tenir un únic usuari?

(Darrera edició: dimecres, 22 de setembre 2010, 18:51)
Resposta:
Un usuari no pot disposar de més d'un certificat digital del mateix tipus emès amb les mateixes dades. Només es podria donar aquest supòsit en el cas de la renovació d'un certificat durant els dos mesos anteriors a la seva caducitat (si el segon s'emet abans de la caducitat del primer, dintre d'aquest periode).

D'altra banda, en el cas dels certificats digitals per als treballadors de les administracions públiques catalanes, un usuari pot disposar de més d'un certificat a nom seu i del mateix tipus, si aquests, han estat emesos a nom de diferents organitzacions.

Qüestió:

Com funciona la certificació digital? El procés de signatura o Com se xifra un document? o Quins avantatges té la certificació digital envers altres identificadors digitals com el codi d'usuari i la paraula de pas

(Darrera edició: dimecres, 4 d’agost 2010, 09:11)
Resposta:

En el menú superior d'aquesta pàgina, accediu a l'apartat "Què oferim" > "Serveis" on trobareu informació detallada sobre els serveis que ofereix CATCert.

Si en aquest apartat, no trobeu aqueslla informació que necessiteu, accediu al formulari de contacte, empleneu les vostres dades i indiqueu la vostra consulta.


Qüestió:

Com tramitar amb el meu certificat idCAT al portal de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona?

(Darrera edició: dimarts, 3 d’agost 2010, 14:50)
Resposta:

En cas que disposeu del certificat idCAT al Clauer i no el tingueu instal·lat al seu navegador en programari, haureu d'introduir, en un primer punt, el Clauer idCAT a un port USB del vostre ordinador.

Accediu al portal de tràmits de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona a través del següent enllaç: Organisme de Gestió Tributària
A la pantalla principal seleccioneu el vostre municipi i premeu el botó "Anar al Municipi".

A la següent pantalla escolliu el tràmit corresponent a la pestanya "Serveis amb signatura electrònica"

En aquest punt, apareixerà una finestra on haureu d'escollir el certificat amb el que voleu signar. Escolliu el vostre certificat idCAT i premeu el botó "Acceptar". En cas que no aparegui aquesta finestra o aparegui buida, consulteu la FAQ: No es mostra el certificat a l'hora de fer un tràmit. Què he de fer?.
A la següent finestra haureu d'introduir la paraula de pas del vostre Clauer idCAT, en cas que el vostre certificat estigui allotjat en aquest suport (en cas que disposeu del vostre certificat en programari, només us demanarà indicar la paraula de pas del certificat en cas que, en el moment de la instal·lació, escollíssiu l'opció de protegir el certificat amb aquesta.

A la finestra següent us haureu identificat al portal i apareixeran les dades sol·licitades depenent del tràmit escollit.


Qüestió:

Com puc sol·licitar un informe de Vida Laboral?

(Darrera edició: dimarts, 3 d’agost 2010, 14:50)
Resposta:

En cas que disposeu del certificat idCAT al Clauer i no el tingueu instal·lat al vostre navegador en programari, haureu d'introduir, en un primer punt, el Clauer idCAT a un port USB del vostre ordinador.

El següent pas serà accedir al portal de la Seguridad Social a través de l'enllaç: "Seguridad Social" i, des de la pagina principal d'aquest, a l'apartat Vida Laboral.

A la següent pantalla haureu d'accedir a l'enllaç "con certificado digital".

En aquest punt, apareixerà una finestra on haureu d'escollir el certificat amb el que voleu signar. Escolliu el vostre certificat idCAT, premeu el botó "Acceptar". En cas que no aparegui aquesta finestra o aparegui buida, consulteu la FAQ: No es mostra el certificat a l'hora de fer un tràmit. Què he de fer?.

A la següent finestra haureu d'introduir la paraula de pas del vostre Clauer idCAT, en cas que el vostre certificat estigui allotjat en aquest suport (en cas que disposeu del vostre certificat en programari, només us demanarà indicar la paraula de pas del certificat en cas que, en el moment de la instal·lació, escollíssiu l'opció de protegir el certificat amb aquesta.

Quan us hagueu identificat amb el vostre certificat haureu d'accedir a l'opció "Informe de vida laboral" de l'apartat "Trabajadores y pensionistas" de la pàgina i es carregarà el document.


Qüestió:

No es mostra el certificat a l'hora de fer un tràmit. Què he de fer?

(Darrera edició: dimarts, 3 d’agost 2010, 14:50)
Resposta:

Si al intentar fer una signatura amb el vostre idCAT us dóna un error pot ser per diversos factors.

Primer de tot, haureu de comprovar que el certificat estigui ben instal·lat. Per això, heu de seguir els passos descrits a la FAQ: "Com puc provar si el meu certificat està instal·lat correctament al navegador?"

En el cas que el certificat estigui ben instal·lat i no pugueu signar, haureu de comprovar si, en el moment de la signatura, apareix a la finestra del navegador (sota la barra d'adreces d'Internet), una barra de color groc, fent referència a la instal·lació del FormSign.

Si apareix aquesta, haureu de clicar sobre ella per a baixar els components necessaris. Després d'això, haureu de tancar el navegador, tornar a obrir-ho i provar a fer la signatura del tràmit.


Qüestió:

Com puc exportar l'idCAT des del Clauer?

(Darrera edició: dimarts, 3 d’agost 2010, 14:49)
Resposta:

Per a poder exportar el certificat idCAT del Clauer idCAT cal tenir instal·lada la versió del programari del Clauer que podeu baixar des de l'enllaç www.idcat.cat/clauer. Podreu exportar el certificat a un fitxer o a l'Internet Explorer. La diferència és que exportant a un fitxer, el podreu treure de l'ordinador per passar-lo a un altre dispositiu, mentre que si l'exporteu a Internet Explorer, quedarà allotjat al repositori de certificats del navegador, però d'allà, no el podreu portar a altres equips.
Per a fer l'exportació, haureu d'accedir al Gestor del Clauer idCAT amb el Clauer posat al port USB de l'ordinador i seleccionar l'opció Gestionar certificats.

Al següent pas haureu de seleccionar "Exportar certificats des del Clauer idCAT".

Posteriorment, el programari us donarà l'opció d'exportar el certificat a un fitxer o a l'Internet Explorer.

Si seleccioneu Exportar a l'Internet Explorer, haureu d'escollir el certificat que voleu exportar i fer copiar. Si escolliu moure, eliminareu el certificat del Clauer.

Un cop fet això, haureu de posar la paraula de pas del Clauer idCAT i haureu finalitzat l'exportació del certificat del Clauer a Internet Explorer.

Si en comptes d'exportar-lo a Internet Explorer el voleu moure a un fitxer, el procés és el següent:

Haureu de seleccionar un fitxer de destí, on es guardarà el certificat, i acceptar.

Un cop fet això, tindreu el certificat guardat al destí indicat i el podreu instal·lar executant el fitxer.


Qüestió:

Què he de fer si he formatat l'ordinador amb el certificat en programari?

(Darrera edició: dimarts, 3 d’agost 2010, 14:49)
Resposta:
En cas que hagueui formatat el vostre ordinador i només disposeu del vostre idCAT instal·lat en aquest en programari, el certificat haurà desaparegut, per la qual cosa, haureu de sol·licitar la revocació i nova emissió d'aquest adreçant-vos a una de les Entitats de Registre idCAT.
En cas que, el vostre certificat s'hagués emès en Clauer i exportat, posteriorment, a l'ordinador o s'hagués importat des de l'ordinador al Clauer, es possible que pugueu disposar d'aquest al vostre Clauer si no el vau esborrar o moure desprès de l'exportació.

Qüestió:

Què he de fer si he formatat el Clauer idCAT per error?

(Darrera edició: dimarts, 3 d’agost 2010, 14:49)
Resposta:
En cas que hagueu accedit al "Gestor del Clauer" i formatat el Clauer a través de l'opció "Formatejar zona criptogràfica" el vostre certificat haurà desaparegut d'aquest i, en cas que no l'hagueu exportat a un fitxer o al vostre navegador mitjançant l'opció corresponent del "Gestor del Clauer", haureu de sol·licitar la revocació i nova emissió d'aquest adreçant-vos a una de les Entitats de Registre idCAT.


Pàgina:  1  2  3  4  (Següent)
  TOTES


loader image