El funcionament del programa ENDE 2010

Aquesta és una formació que té dues parts:
  1. Una acció presencial, que es duu a terme amb el suport d'un equip de docents que us presenta el programa general i us ajuda a entrar en l'aula virtual. Té una durada de 5 hores.

  2. Un seguit d'accions virtuals, que es duen a terme mercès a una aula virtual, que és l'espai que esteu visitant en aquests moments. Té una durada de 15 hores.

Les eines bàsiques del programa

1) L'Aula virtual: http://punttic.cat/moodle/

L'aula virtual és el principal espai de relació entre les estudiants i les persones docents. A través d'ella, es comunicaran i interactuaran, s'accedirà als continguts i també a la proposta d'activitats.

2) El bloc de les participants

Hem previst que cada una de les dones participants (que formen part i representen a una entitat de dones del territori català) disposi d'un bloc, és a dir, d'un diari on anar reflectint el seu aprenentatge.

Aquesta eina ha de reflectir l'evolució del curs. Cada dona/entitat podrà aprofitar-la per:
  • construir, dia a dia, la memòria de l'acció formativa: registrar i deixar constància dels continguts i competències que aprèn i domina.

  • comunicar a les seves companyes de l'associació els continguts formatius. Tot el material docent està a la vostra disposició. És vostre i podeu donar-lo a conèixer, per tal d'ajudar a les vostres associades a aprendre i aconseguir els mateixos objectius que es persegueixen amb aquesta proposta formativa.

  • fer xarxa amb d'altres entitats: compartir vivències i aprenentatges.
Com crear el bloc? En la part virtual de la formació us ensenyarem a fer-ho. Ens ajudarem de videotutorials, textos i manuals, de manera que... ho trobareu senzill, fàcil i divertit.

Tots els blocs de les alumnes es sindicaran (seran referenciats) des del bloc principal de la formació: http://donesende.cat/bloc/

3) La participació de les estudiants

Per tal d'aconseguir l'èxit de la formació, és essencial que les estudiants participin i es comprometin a connectar-se a l'aula i a revisar el seu correu electrònic al llarg de les 4 setmanes que dura l'acció formativa. Això vol dir que cal una dedicació de 20 hores com a mínim, que es distribuiran de forma equitativa al llarg del temps.

Aquesta és una formació que necessita de la voluntat de les participants per a aconseguir els seus objectius.

Al llarg de les properes setmanes, sorgiran problemes i dificultats. És normal, ja que aquesta és una proposta d'ensenyament-aprenentatge. Per això, les persones docents es connectaran a diari a l'aula virtual, a través de la qual, donaran suport a les estudiants.

Us animem a:
  • compartir dubtes, consultes, dificultats. Entre totes, les resoldrem!
  • ser proactives: comuniqueu-vos sovint, compartiu les vostres reflexions, feu-nos arribar les vostres propostes.
  • ompliu de vida els vostres diaris formatius (els blocs). Nosaltres, els llegirem dia a dia, estem molt interessades en conèixer-vos millor!
  • Feu, setmanalment, els exercicis que us platejaran les persones docents. Si manteniu el ritme, la formació serà un "coser y cantar".
    Aquests exercicis seran avaluats en un termini màxim de 48 hores. Les docents estarem molt pendents i us farem arribar les nostres valoracions.

4) El pla formatiu:

  1. Primera setmana: la formació presencial i els recursos que disposem.
    Continguts:

    • Presentació de les participants
    • Presentació de la formació virtual i del programa ENDE
    • Els portàtils: com funcionen, els primers passos.
      • Connectar-se a Internet.
      • Eines d'ofimàtica disponibles.
    • Els mecanismes de suport a la formació
    • Les eines de la formació: l'entorn virtual Moodle, el bloc del projecte i els blocs de les participants.

  2. Segona setmana: iniciem la formació virtual i la Xarxa Internet.
    Continguts:

    • Creació dels blocs de les participants.

    • La Xarxa d'Internet.

      • Els recursos existents a la xarxa:
        • Els portals laborals
        • Les compres en línia
        • La banca electrònica
        • Treballar des de casa o el teletreball
        • Les entitats i els recursos per a les entitats de dones.

      • Gestions en línia
        • Alguns exemples: demanar hora al metge.
        • El certificat digital: què és i per a què serveix.

  3. Tercera setmana:
    Continguts:

    • Gestió i participació en els recursos a la xarxa:
      • Grups de discussió i fòrums
      • Butlletins electrònics
      • El correu electrònic: com gestionar-lo adequadament. Les normes socials del correu electrònic.
      • Eines de creació col·laborativa de coneixements: les wikis.

  4. Quarta setmana:
    Continguts:

    • Les eines 2.0: compartir i mostrar els nostres continguts (textos, fotografies, vídeos, etc.)
      • Publicar documents a Internet: els repositoris de documents.
      • Publicar fotografies
      • Publicar vídeos

    • Els marcadors socials: compartir fonts d'informació.

  5. Contingut d'ampliació i avaluació de la formació
    Continguts:
    • La societat de la informació, societat xarxa.
    • Les polítiques públiques
    • Avaluació de la formació i de l'experiència duta a terme.

5) El desenvolupament del dia a dia.

A partir de la primera sessió formativa, i amb un ritme setmanal, les docents us aniran presentant:

    • Els continguts formatius
    • Les pràctiques i exercicis que cal realitzar.
Cada setmana tindreu a la vostra disposició un fòrum de consulta per tal d'enviar els vostres dubtes, comentaris i suggeriments.
Darrera modificació: dimarts, 5 gener 2016, 15:00