La primera crisi:algú em llegeix?

Un sentiment encalça al blocaire novell abans no comença a recollir els fruits del seu esforç, a través dels comentaris i retroenllaços dels lectors i lectores del seu bloc: és la sensació que no hi ha ningú a l'altre costat.

No et desanimis i sobretot, mai valoris el teu bloc basant-te en:
  • El número de visites: La blocosfera és un lloc per conversar no només per llegir. Les visites no són un bon indicador de la qualitat d'un bloc.
  • El número de comentaris: Més contingut, no és millor contingut. Més comentaris, no són millors informes. A més, generalment, el nombre de comentaris està molt relacionat amb el nombre de visites.
Oi que no agafes la cartellera
i mires quina és la pel.li més llarga
per treure més profit als teus 6 €?
Gerry McGovern
  • El número de retroenllaços: El número de blocs que referencien els continguts d'un bloc podria ser un bon indicador per valorar... però també ens enganyaria...
    Si tracéssim un mapa de blocs enllaçant-los, considerant la seva visibilitat (enllaços entrants) i lluminositat (enllaços sortints) la majoria de les vegades s'enllaça amb qui t'enllaça.
En definitiva, si vols ser una mica crític no valoris el teu (o qualsevol) bloc en el seu conjunt sinó per cada un dels seus articles, i per com aquests articles tenen una repercussió en altres articles. A la pràctica això vol dir que els bons articles reben retroenllaços i són comentats, ampliats, discutits o criticats en altres blocs.

Els articles bons es multipliquen per la xarxa amb articles fills. Els articles dolents no tenen descendència.
Una bona idea és aquella que és capaç de generar noves idees que alhora generin altres bones idees.


I anem acabant...
Recordem que en el mòdul 2, descobríem algunes eines que ara et poden ser molt útils per fer-te més visible a la blocosfera: tops, directoris, cercadors, ...

Un últim consell (per ara): No caiguis en mogudes rares que et prometen la lluna, com és el cas de Gomeme (quelcom semblant a les cadenes de mails però en blocs) Ningú regala res ...
Darrera modificació: dimarts, 5 gener 2016, 15:00