Vés al contingut principal
Inici

Qüestionari sobre telecentres.

Després de llegir la informació detallada als textes anteriors, has de respondre el següent qüestionari.
A sota de les preguntes, tens les respostes.

Així que.. llegeix bé, pensa la resposta i bona sort!


1.Amb quina finalitat neix la Xarxa de Telecentres de Catalunya?

Resposta:

a. Desplegament d’una Xarxa de PIAPS ja existents duent a terme la formació dels ciutadans/anes.

b. Per minimitzar el risc de fractura digital creant una xarxa de punts públics d’accés a internet (PIAP), que garanteixi l’equilibri territorial i la cohesió social

c. Creació de tres comunitats (Social, Teletreball i Ciutadania) on el ciutadà pugui efectuar els seus tràmits personals mitjançant internet.

2.Quin és l'objectiu d'un telecentre?

Resposta:

a. Única i exclusivament la formació en línia del ciutadà/ana

b. Oferir al ciutadà/ana l’accés a internet de manera gratuïta.

c. Divulgar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, oferint les eines i el suport necessari al ciutadà/ana

3.Quins factors ha de potenciar el treball en xarxa?

Resposta:

a. La interrelació entre telecentres

b. La creació de materials per al dinamitzador/ora.

c. La comunicació, la formació i la millora de serveis entre els usuaris/àries, dinamitzadors/ores, i les comunitats que configuren la Xarxa.

4.El dinamitzador ha de potenciar...

Resposta:

a. Que el ciutadà/ana utilitzi les TIC com una eina de millora personal.

b. Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) com a finalitat en si mateixes.

c. La formació tecnològica dels ciutadans/anes.

5.Les activitats proposades pel dinamitzador?

Resposta:

a. La periodització ha de ser l’adeqüada a les necessitats del grup, han de fomentar el treball en equip, i han de partir de la pròpia motivació i/o necessitat del ciutadà/ana.

b. La periodització no importa, si es tenen en compte les necessitats bàsiques del ciutadà/ana.

c. Han de ser llargues, dinàmiques, que fomentin el treball en equip, i molt innovadores tecnològicament.

6.Un telecentre ha de ser...

Resposta:

a. Un espai públic, gratuït, estar dotat de la infraestructura necessària per fomentar l’ús de les TIC, i que doni suport mitjançant la figura del dinamitzador/ora

b. Un espai habilitat per acollir PC’s, programari, i que sigui públic i gratuït.

c. Un espai d’accés a internet

7.Quins factors possibiliten el veritable funcionament d'una xarxa de telecentres?

Resposta:

a. La generació de recursos.

b. L’intercanvi de materials i recursos entre telecentres.

c. La participació dels seus membres, la comunicació, el treball i el suport mutus, independenment de la proximitat física

8.Quin és l'objectiu específic dels telecentres de Teletreball?

Resposta:

a. Aconseguir que els usuaris treballin a casa amb l’ordinador

b. Lluitar contra l’exclusió social mitjançant les TIC i un bon treball en xarxa.

c. Posar les TIC a l’abast de les zones rurals i de muntanya, contribuint així a evitar el despoblament, modernitzant i diversificant l’estructura productiva.

9.Els punts Òmnia, o comunitat social, quines actuacions impulsen per aconseguir el seu objectiu d’evitar la fractura digital?

Resposta:

a. La formació en TIC pels veïns de la seva comunitat

b. Accés públic i gratuït a internet

c. Mitjançant la formació, la inserció social i laboral i l'ús comunitari

10.Quin és l’objectiu de la comunitat ciutadania?

Resposta:

a. Dotar de formació per a la inserció social i laboral.

b. Donar accés a la societat del coneixement al major nombre possible de ciutadans, sobretot a aquells que viuen més a prop del telecentre.

c. Donar accés a la societat del coneixement al major nombre possible de ciutadans, sobretot a aquells col·lectius amb major risc de fractura digital


Respostes correctes.
1. B
2. C
3. C
4. A
5. A
6. A
7. C
8. C
9. C
10.C

Darrera modificació: dimarts, 5 de gener 2016, 15:00
loader image