El suport tecnològic a les tasques de gestió i administració de les entitats, en el nostre ordinador, de forma local.


Tota entitat precisa dur a terme diferents tasques de gestió i administració per tal d'aconseguir els seus objectius.
Els paquets d'ofimàtica o paquets d'aplicacions d'oficina són grups d'aplicacions integrats per programes informàtiques que resulten adients per tal de dur a terme aquestes tasques.

La gran majoria incorporen:


- Aplicacions de processador de textos que resulten adequades per a realitzar escrits, projectes i similars.

- Aplicacions de full de càlcul. Son molt útils per tal de calcular pressupostos, realitzar factures (de forma molt senzilla i elemental) i per a portar la comptabilitat bàsica de l'entitat.

- Un sistema gestor de base de dades que ens permetrà gestionar informació classificable (com ara les dades de les sòcies de l'entitat)

- Un programa de presentacions que ens permetrà exposar de forma sintètica i molt visual els projectes, idees o línies de treball.

- Un editors de gràfics que ens ajudarà a tractar imatges i grafismes.

Altres aplicacions complementàries:

- Un client de correu electrònic: uns sistema que ens permet gestionar de forma confortable el correu i classificar-lo en carpetes i/o a través de converses.

- Una agenda, que, en format electrònic, ens pot ajudar a gestionar els nostres compromisos, cites, reunions, etc.

El programari lliure:

Aquestes i d'altres eines estan disponibles en programari lliure, que ofereix llibertat a les usuàries i usuaris per executar, copiar, distribuir, estudiar, modificar i millorar el programari. Algunes d'aquestes utilitats són:

- OpenOffice:
- Mozilla Thunderbird: un gestor de correu electrònic.

- Gimp: un programa pel tractament d'imatges.

Hi ha moltes més i us convidem a entrar en el fòrum de recursos de l'aula per a completar aquest llistat.
Darrera modificació: dimarts, 5 gener 2016, 15:00