Vés al contingut principal
Inici

Mòdul 2: Introducció al Web 2.0 (Setmana del 8 al 14 de juny)

- Introducció a la Web 2.0: Què és la Web 2.0? Què aporta? És únicament filosofia o marca? Per què són importants els continguts digitals?

- La revolució en la comunicació corporativa:

§ Canvis en la concepció de la comunicació corporativa amb el client/usuari: The Cluetrain Manifesto www.cluetrain.com

§ Comunicació interna: el valor dels blocs.

§ Comunicació externa: xarxes socials.

- Tot és al núvol: El concepte de “Cloud Computing”

- UGC i UCC: Contingut generat per l’usuari d’Internet

- Col·laboració en línia: Pot un equip realitzar el seu treball sense estar al mateix espai físic? Wikis, G-docs, G-grups, G-calendar...

- Visibilitat al web: Introducció a la optimització de la visibilitat utilitzant cercadors (SEO, SEM)

- La importància del rastre audiovisual: Àlbums virtuals de fotografia (PicasaWeb, Flickr), vídeo generat per l’usuari (YouTube, G-video...), presentacions de diapositives (SlideShare), Podcasts...

- Altres eines lliures i gratuïtes d’interès (no són Web 2.0):

    1. Navegadors: la confirmació que el programari lliure pot superar al propietari.
    2. Ofimàtica: OpenOffice.org, el paquet ofimàtic lliure i gratuït que pot convertir documents de text a PDF només amb un clic.
    3. Edició digital d’imatges: The Gimp, editor fotogràfic per capes.
    4. Paquet d’eines integrades per Pimes: EinesTIC, totes les solucions informàtiques pel petit negoci integrades en un paquet lliure i gratuït. [Interessant per associacions de comerciants o empresarials]

* ACTIVITAT final del mòdul: Pràctiques de treball sobre el Web 2.0.

Darrera modificació: dimarts, 5 de gener 2016, 15:00
loader image