ÀREES QUE HEM DE CONÈIXER

  • veure també Quadernos de Formación Tecnològica. Fascículo Impress que trobareu a la carpeta de Materials.

area de treball

  1. Barra de menú i barres d'eines.

  2. Índex de diapositives

  3. Àrea de treball

  4. Àrea de tasques

  5. Modos de visualizació


  1. BARRA DE MENÚ: com a la majoria de programes, Impress té a la seva part superior, la barra de menús, des d'on podem accedir a totes els opcions per a treballar amb el programa.

BARRES D'EINES: a la part superior e inferior de la pantalla, apareixen les barres d'eines. Aquestes es poden mostrar o ocultar des de Visualitza--> Barres d'Eines--> (escollir una barra).

Segons estem traballant amb un objecte o un altre (imatge, text, vídeo...) és possible que ens aparegui una altra barra de manera i automàtica provisional.

  1. ÍNDEX DE LES DIAPOSITIVES: aquí ens apareixen totes les diapositives que tenim a la presentació que tenim oberta. Només hem de fer clic a una per a que aparegui a l'àrea de treball i poder-la visualitzar i, si volem, editar-la.

  2. ÀREA DE TREBALL: des d'on podem treballar amb la diapositiva (format, fons, inserir imatge o un altre objecte, etc.)

  3. ÀREA DE TASQUES: des d'aquí podem escollir:

            1. Pàgines mestre”: plantilles que podem fer servir per a la nostra presentació.

            2. Formats”: de diapositives, per a treballar de manera més ràpida i senzilla.

            3. Animació”: moviments i efectes que podem aplicar al text, imatge i altres elements de la diapositiva.

            4. Transició”: efectes per a pasar d'una diapositiva a una altra.

Només cal fer clic a qualsevol de les quatre opcions per a obrir les plantilles, efectes, animacions o tipus de transicions. Ja ho treballarem a fons més endavant :-)

  1. MODOS DE VISUALITZACIÓ: depenenet del tipus que escollis, podràs treballar millor determinats aspectes de la teva presentació. Principalment, terballarem amb el mode NORMAL i CLASSIFICADOR DE DIAPOSITIVES.

            1. NORMAL: és el mode habitual, ja que mostra una diapositiva a l'àrea de treball i permet treballar millor.

            2. CLASSIFICADOR DE DIAPOSITIVES: mostra totes les diapositives. Útil per a canviar l'ordre, visualitzar temps de transició entre diapositives i altres aspectes que veurem al llarg del curs.

IMPORTANT: Existeix un altre mode que trobarem a VER--> PRESENTACION DE DIAPOSITIVES o si premem la tecla F5 del teclat. D'aquesta manera veiem com està quedant realment la presentació i com la veuran altres persones.


Darrera modificació: dimarts, 5 gener 2016, 15:00